dinsdag

Sbv Vitesse Arnhem - Heracles Almelo 0-2

eredivsie, Gelredome (Arnhem)
24/10/2009, Toeschouwers: 15.915


Na een geweldige middag in Essen, ging het meteen de bus op richting Arnhem. Ik wou de Gelredome al een tijdje bezoeken, niet omdat het zo'n geweldig voetbalstadion is, maar omdat het gewoon niet op een voetbalstadion lijkt. Eénmaal aangekomen bleek het nog erger dan verwacht. Het had meer weg van een onpersoonlijke concertzaal. Ook binnen kon ik mijn ogen niet geloven. Kraampjes waar je vruchtensapjes kon laten maken (zie foto), een wokkraampje, posters van rocksterren tegen de muur,... Modern voetbal in al zijn glorie!

In zo'n stadion wil je gewoon niet spelen als club. Ook al gruwel ik van zulke stadia, toch vond ik het interessant om een keer te bezoeken.

De sfeer in het stadion was ook nep. Een rij trommels en een megafoon, meer hoef ik niet te zeggen denk ik. Heracles kon je af en toe horen, maar ze waren niet talrijk genoeg om een tegenwicht te bieden tegen die vervelende megafoon en trommels. Ze wonnen wel met 0-2!

Na de wedstrijd ging het weer de bus op richting Tilburgse cafés en ons hotel.











Geen opmerkingen: