woensdag

Lille osc - Paris Saint-Germain fc 3-1

ligue 1, Stadium Lille Métropole (Rijsel)
16/01/2010, Toeschouwers: 15.208


Aangezien ik reeds 2 keer op Rijsel was geweest had ik niet meteen de behoefte om hier nog eens terug te keren. Toen ik telefoon kreeg met de vraag om mee te gaan tegen PSG zag ik dit toch meteen zitten. PSG blijft een grote naam die redelijk wat uitfans meebrengt. Tegen Auxerre of Caen kon je de bezoekers op één hand tellen, maar nu zat uit uitvak toch goed gevuld met een fanatieke aanhang (en licht ontvlambaar zoals zou blijken).

Het was nog atlijd wachten op het nieuwe stadion, dus veel was er niet veranderd. Het stadion is nog altijd een tochtgat en niet aangenaam om te bezoeken. Ook de vervelende piste zorgt voor een afstand tot het veld. Alcohol was ook nog altijd spoorloos!

Sfeergewijs was Rijsel gelijkaardig met de vorige wedstrijden. Een micro orkestreerde alles en het kwam toch allemaal wat gemaakt over. Daarnaast had je nog een 2de "kop" bestaande uit een 7 mensen met een megafoon en trommel die totaal hun eigen ding deden wat ik toch best vervelend vond om heel de tijd te moeten aanhoren. PSG kwam er aventoe uit, maar ook niet echt indrukwekkend. We zaten er waarschijnlijk net iets te ver af.

Rijsel nam de wedstrijd snel in handen en kwam redelijk snel op 2-0. Het ongenoegen bij de Parijzenaars was enorm en ze begonnen dan maar wat amok te maken, ook onderling. Het vuurwerk vloog heen en weer en de politie moest zowaar het vak betreden. Na de rust was het bezoekersaantal plots gehalveerd, dus ik vermoed dat ze buiten het stadion verder gingen met de schermutselingen.

De Franse Vlamingen konden de wedstrijd rustig uitspelen en het werd uiteindelijk 3-1. Rijsel blijft zo bovenin meedraaien in ligue 1.

Rijsel is geen club die een blijvende indruk maakt met zo'n vreselijk stadion en "gemaakte" sfeer, maar de Parijzenaars zorgden er toch voor dat er genoeg animo was!








Geen opmerkingen: