dinsdag

Sv Kozakken Boys - Vv Bennekom

Sv Kozakken Boys - Vv Bennekom 1-0
zaterdag amateurs hoofdklasse B, Sportcomplex De Zwaaier (Werkendam)
28/02/2009, Toeschouwers: +- 500

Tussen al het Engelse geweld in, kreeg ik het aanbod om mee naar het bescheiden Kozakken Boys in Werkendam te gaan. Dit kon ik uiteraard niet laten liggen! Ik wou al langer eens een Nederlandse amateurwedstrijd bezoeken. Ik dacht eerder aan Ijsselmeervogels, Quick Boys of Spakenburg, maar ook Kozakken Boys klonk wel interessant!

De club zelf zei me niet al teveel. Voor ik vertrok bekeek ik de clubgeschiedenis nog even vluchtig. De naam had blijkbaar niets met Kozakken te maken, maar met de straatnaam waaraan het veld gelegen was. Dat weten we dan ook weeral!

Een steward wist me te zeggen dat ik beter wat later was gekomen, tegen Spakenburg bijvoorbeeld. Dan zou er een 2000 man zitten. Vandaag tegen het bescheiden Bennekom naar schatting een kleine 500. Sfeer was er niet, maar dat was op dit niveau niet echt storend. De wedstrijd zelf was ook niet echt van een hoog niveau. Na de vroege 1-0 voor Kozakken Boys bleef het éénrichtingsvoetbal in het voordeel van de Werkendammers. Echt concreet gevaar leverde dit niet op, op enkele flaters na van een niet al te sterke Bennekom doelman.

Het viel me ook op wat een goede accomodatie zulke clubs in Nederland hebben. Een mooie kantine, verschillende verzorgde terreinen, ... Dit is in Vlaanderen toch veel minder terug te vinden. Een bezoek aan de Nederlandse amateurreeksen zijn zeker een leuke zaterdagmiddag vulling!












Geen opmerkingen: