maandag

Valencia cf - Ca Osasuna

Valencia cf - Ca Osasuna 0-1
primera division, Mestalla (Valencia)
13/04/2003, Toeschouwers: 40.000

Verslag:

Ik zat niet al te ver van Valencia en dus besloot ik om ook nu weer een wedstrijdje mee te pikken. Het ging om een duel in de primera divsion tussen Valencia en Osasuna.

Mestalla bleek niet zo moeilijk te vinden, maar éénmaal aangekomen was ik toch enorm onder de indruk. Het stadion gaf een gigantische aanblik, ik verwachtte dan ook een mooie zuiderse sfeer. Ik had toch al meermaals gehoord dat Valencia bekend stond als een sfeervolle Spaanse club.

Een uur voor de wedstrijd begaven we ons naar binnen, we hadden kaartjes voor de bovenste rijen (uit prijsoverweging), deze waren toch ook nog 20 euro. Dat we hoog gingen zitten, bleek uit het feit dat we zelfs een lift moesten nemen, iets wat ik nog nooit in een stadion had gezien. Je mocht trouwens toch ook niet teveel last van hoogtevrees hebben op zo'n steile tribune...

Toen de wedstrijd begon was ik toch lichtjes teleurgesteld, je had beneden in de hoeken enkele honderden fans die wat "sfeer" maakten, maar voor de rest was er toch weinig beleving in een anders goed gevuld Mestalla.Hier en daar zag je ook een verloren gelopen osasuna fan zitten.

De wedstrijd zelf eindigde op een magere 1-0 voor de thuisploeg. Het bezoek aan Valencia was ondanks de magere beleving naast het veld toch wel de moeite. Zo'n stadion maakt echt wel indruk!







Geen opmerkingen: