maandag

Falkirk fc - Ksv Roeselare

Falkirk fc - Ksv Roeselare 2-0
oefenwedstrijd, Sportpark 't Hanendârp (Emst)
14/07/2007, Toeschouwers: +-250

Verslag:

Door één of andere reden die me nog steeds niet duidelijk is, zijn 2 vrienden van me (zie Glasgow trip) gepassioneerd door het Schotse Falkirk.
Toen ze zagen dat Falkirk een vriendschappelijke wedstrijd in Emst (nabij Apeldoorn) speelde tegen het Vlaamse Roeselare,vroegen ze meteen of ik geen interesse had om mee te gaan.

Een Schotse ploeg leek me altijd wel interessant om mee te pikken, dus besloot ik om mee te gaan.
Mede door de zomerse omstandigheden maakten we er ineens een dagje van.

De wedstrijd werd zoals eerder vermeld dus in Emst gespeeld, van een stadion of iets wat er op leek was geen sprake (niet dat ik me daaraan had verwacht).
Dit in tegenstelling tot de opkomst, die ik toch wel wat hoger had ingeschat.
Ik vermoed dat er een 60-tal Schotten kwamen opdagen en vanuit het niet al te verre Roeselare amper een man of 10. De rest van de toeschouwers waren plaatselijke "landbouwers".

De Schotten maakten hun reputatie waar en waren uiterst vriendelijk,
we waren meer bezig te verbroederen, dan met de niet al te
interessante wedstrijd.

Die wedstrijd zelf werd gedomineerd door Falkirk, Roeselare
kwam er niet echt aan te pas. 2-0 en Roeselare leek op deze manier een moeilijk seizoen te mogen verwachten.



Geen opmerkingen: