zondag

Bristol City fc - Hull City Athletic fc

Bristol City fc - Hull City Athletic fc 0-1
championship play-off final, Wembley (Londen)
24/05/2008, Toeschouwers: 86. 703

Verslag:

Vooraf besloten we om het inmiddels bekende Hull City naar Wembley te volgen. Aan tickets geraken bleek echter iets moeilijker dan verwacht en na meerdere pogingen bleven we dan ook zonder resultaat achter. Omdat ik toch wel graag eens een play-off wedstrijd op Wembley wou zien, besloot ik om het er op te wagen. Er waren tenslotte 3 wedstijden op 3 dagen. Zaterdag Bristol - Hull, zondag Doncaster - Leeds en maandag Rochdale - Stockport.

Het zou al moeten lukken dat ik op geen enkele wedstijd zou binnengeraken.Zaterdag besloot ik dan ook om tijdig naar Wembley af te zakken. Toen ik uit de "underground" kwam zag ik een indrukwekkend lange massa richting stadion wandelen, dat op een rechte lijn van de underground lag.Het leek me op het eerste gezicht een onbegonnen zaak om aan een ticket te geraken. En na een kwartier tussen de massa was ik nog niemand tegengekomen die ticketten probeerde te verkopen. Ik besloot om wat verder van het stadion te gaan. Daar was het al wat rustiger en na nog geen 5 minuten kwam er een redelijk guur type op me afgewandeld. Hij bood me een ticket aan voor 70 pond , maar hij had er blijkbaar 2 en wou ze liever gelijktijdig verkopen.

Achter mij hoorde ik "echte" Hull fans bezig over een "spare ticket". Ik sprak ze aan en ze hadden inderdaad nog een ticket over. Ze wouden eerst wel zeker weten of ik wel degelijk naar de wedstrijd zou afzakken en ze niet duurder zou verder verkopen. Dit ticket was goedkoper en deze mensen bleken heel vriendelijk en bovendien kenden ze Antwerp nog van onze beruchte oefenwedstijd in het KC stadion. De contacten waren gelegd en voor de rest van dag trok ik met deze City fans op. Dat ze het uiteindelijk haalden maakte het eens zo mooi.

Wedstrijd:

De wedstrijd ging naar mijn inzicht redelijk gelijk op. Aanvankelijk was het zelfs Bristol dat aan de grootste kansen kwam. Daarna ging de actie wat uit het spel en kabbelde de wedstrijd verder tot de rust. Na de rust was het moment dan daar. De 0-1 van Hull legende "Deano". Uitgerekend hij schoot Hull voor het eerst in de clubgeschiedenis naar de premier league en het grote geld! Ik ben zeer benieuwd hoe zij het er vanaf zullen brengen.

Sfeer:

Tot aan de 0-1 was het vooral Bristol dat de sfeer maakte. Bij momenten toch zeer indrukwekkend als je zo'n massa gelijktijdig hoort zingen. Ook langs de Hull kant werden de liederen door een grote massa gedragen. Na het doelpunt viel Bristol stil en was het al Hull wat de klok sloeg. Met zelden geziene vreugdetaferelen in en rond het stadion nam ik afscheid van Wembley (toch een indrukkend stadion als je eenmaal binnen bent).Zo'n play-off wedstrijd op Wembley smaakt in elk geval naar meer. De wedstrijden van league one en two heb ik toch mijn spijt laten gaan. Mijn reisgezellen zagen niet zoveel in een tripje naar Wembley en ik besloot dan maar om verder solidair te zijn.































Geen opmerkingen: