dinsdag

Shelbourne fc - Paola Hibernians fc

Shelbourne fc - Paola Hibernians fc 0-1
1ste voorronde champions league, Tolka Park (Dublin)
24/07/2002, Toeschouwers: +-2.500

Korte indrukken:

Vermits ik enkele dagen in Dublin zat, besloot ik om eens een lokaal wedstrijdje mee te pikken. De enige wedstrijd die in die periode viel was Shelbourne tegen Paola Hibernians fc uit Malta. Het ging om een wedstrijd in de eerste voorronde van de champions league.

Ik had nog nooit van deze teams gehoord, dus ik wist niet echt wat ik ervan moest verwachten.Om zeker te zijn dat we aan tickets zouden geraken, gingen we de dag voordien al eens naar Tolka Park (dat niet zo ver van het hotel lag). Voorverkoop bestond hier duidelijk nog niet, maar een vriendelijke medewerker wist ons te vertellen, dat ze niet meer dan 3000-4000 man verwachtten en dat de loketten gewoon zouden open zijn.

Tolka Park zelf is een klein, maar gezellig stadion. Ik schat een capaciteit van 9000-10000 plaatsen. De dag zelf daagden er zeker geen 3000-4000 man op, zoals eerder aangehaald. Ik vermoed een kleine 2500, waaronder geen enkele Maltees(iets wat me trouwens niet echt verraste).

Aan Shelbourne kant had je een klein groepje van een paar tientalle jongeren, die de sfeer er wat probeerden in te krijgen, wat ze slechts bij momenten lukte. Ik had niet echt de indruk dat de fans wakker lagen van deze affiche...Na een saaie en weinig inspirerende wedstrijd, maakte Paola Hibernians het winnende doelpunt in de toegevoegde tijd. Na de wedstrijd kregen de bezoekers een staande ovatie van de Shelbourne aanhang, iets wat ik nog niet vaak ben tegengekomen in het voetbal.




Geen opmerkingen: