zondag

Southend United fc - Carlisle United fc

Southend United fc - Carlisle United fc
league one, Roots Hall (Southend)
21/03/2009, Toeschouwers: 7.789

Zaterdag was het weer zover. Mijn ondertussen geliefde Carlisle speelde een uitwedstijd op Southend. Mijn andere reisgenoten verkozen QPR - Bristol City en een concert van Paul Weller. Maar dat sprak me veel minder aan dan een legendarisch tripje met de Cumbrians aan zee.

Ik sprak rond 10.45 af met enkele Carlisle fans die ik vorig jaar leerde kennen tijdens een wedstijd op Brisbane Road. De gastvrijheid die ik daar mocht ervaren had ik nog nergens anders meegemaakt op voetbal gebied. Ondertussen ben ik ook al op Brunton Park geweest voor een thuiswedstrijd tegen Brighton and Hove Albion en dat ga ik in de toekomst meer doen. Het is dan ook niet mijn bedoeling om alles te zien, van zodra het mij ergens bevalt ga ik er graag meermaals naar toe. Naast Carlisle heb ik dit ook met Crewe Alexandra (voor velen hier waarschijnlijk een grijze muis).

Na een rit van 2uur in een snik hete bus, kwamen we eindelijk in Southend aan. Daar was het zaak om zo snel mogelijk de away pub te spotten voor wat verfrissing. Lichtjes aangeschoten trokken we richting stadion.Roots Hall is een compact en iets wat ouder stadion. Precies zoals ik ze graag heb! Hoewel Brunton Park toch moeilijk te evenaren is.

Naast mezelf waren er nog 384 andere away fans die middag. Die net als ik met lede ogen aanzagen hoe mak en ongetalenteerd Carlisle wel niet was. Het is nog een schim van de play-off ploeg van vorig jaar (zou te maken hebben met het nieuwe bestuur). Een niet eens zo sterk Southend kon ze op gemakkelijke wijze met 3-0 winnen. Op het laatste keerden de away fans zich massaal tegen de ploeg. Bij een tackle van een Carlisle speler werd er massaal "off off" geroepen. Iets wat ik toch niet in deze vriendelijke mensen zag.

Het Carlisle publiek was net zoals het thuis publiek opvallend stil. Sfeertechnisch niet meteen een aanrader.

Na de wedstrijd trokken we nog met 2 bussen richting Romsford voor een mooie Engelse traditie, het gokken op windhonden, dit werd gekoppeld aan een diner. Enkele ponden armer en wat promile rijker trokken we terug naar Londen voor nog een laatste slaapmutsje. Ondanks de slappe wedstrijd een zeer geslaagde dag! Volgend seizoen zal ik deze ploeg wat intensiever beginnen volgen.



Geen opmerkingen: