zaterdag

Sbv Excelsior Rotterdam - fc Dordrecht

Sbv Excelsior Rotterdam - fc Dordrecht
eerste divisie, Woudestein (Rotterdam)
21/11/2008, Toeschouwers: 1.789

Sfeer:

Vooraf vreesde ik weer voor een typische sfeerloze wedstrijd in de Nederlandse eerste divisie (jupiler league), maar deze avond zou me positief verrassen. Dordrecht bracht ongeveer 400 fans mee naar Rotterdam en die lieten zich zeker in het begin goed horen, daarna werd het wel veel minder.
Het waren vooral de thuisfans die voor de sfeer zorgden. Iets wat ik totaal niet had verwacht, ik zag excelsior altijd al als een klein sattelietclubje met een zeer kleine achterban. Over dat laatste vergiste ik me niet echt, maar de weinige fans zongen wel heel de wedstrijd door. Deze wedstrijd gaf de eerste divisie toch terug wat meer krediet (op sfeervlak dan). Woudestein was ook veel leuker dan vooraf verwacht, klein en compact met een leuke kantine.

Wedstrijd:

De wedstrijd verliep wel zoals de meeste eerste divisie wedstrijden, zeer slecht voetbal, met ontelbare fouten. Dordrecht kwam amper aan doel, maar kwam toch met een gelukje voor. Na de 0-1 groeven ze zich in en kwamen amper nog over hun eigen helft. Excelsior kreeg een armada aan kansen, maar verkwanselde ze één voor één. Het moet gezegd met dank aan een sterke Dordrecht doelman. Als je zoveel kansen niet afmaakt verdien je niet te winnen, maar Dordrecht verdienden nog veel minder dan dit ene punt.











Geen opmerkingen: