donderdag

Carlisle United fc - Brighton and Hove Albion fc

Carlisle United fc - Brighton and Hove Albion fc 3-1
league one, Brunton Park (Carlisle)
15/11/2008, Toeschouwers: 5.333

Toen ik vorig jaar de wedstrijd Leyton Orient - Carlisle bezocht, heb ik kennis kunnen maken met de gastvrijheid van de Cumbrians. (zie verslag van die wedstrijd). Ook na deze memorabele dag bleven we contact houden en uiteraard kon een bezoek aan Brunton Park niet uitblijven. Brunton Park sprak me al langer aan en vermits ik nu een weekend in Edinburgh zat, de ideale gelegenheid. Ik liet de Schotse wedstrijden voor wat ze waren en nam de trein richting zuiden. De treinreis van Edinburgh naar Carlisle duurde ongeveer 1.5 uur, met slechts één stop in het beruchte Lockerbie.

Eénmaal aangekomen ging de gastvrijheid gewoon verder. Ik kreeg meteen een gratis ticket in mijn handen geschoven. De rest van de dag zouden we in de lokale pubs en rugby club doorbrengen.

Carlisle is een club die me toch meer en meer begint aan te spreken. Als alles goed gaat, ga ik dit seizoen nog een keer op bezoek, gecomineerd met een away game in Southend.

Sfeer:

De sfeer was niet echt bijzonder te noemen, maar dat stoorde me niet echt, daarvoor was de hele dag te perfect. De toch 300 meegereisde seagulls leken zich zeer te vermaken, ook toen hun team achterkwam. Ze waren alleen met iets te weinig om een echt leuke sfeer te maken. De Carlisle fans lieten zich in kleine groepjes horen, vanuit elke stand, maar er kwam nooit echt massaal gezang.

Wedstrijd:

De wedstrijd was zeer boeiend. Carlisle presteerde voor het eerst in maanden weer en vocht voor elke bal. De veroverde corners waren niet meer op twee handen te tellen, mochten ze iets scherper voor doel zijn, zou de score veel hoger zijn opgelopen. Brighton liep wat achter de feiten aan, maar voetbalde bij momenten toch aardig mee. Met iets meer geluk zouden ze zeker aanspraak kunnen maken op een punt.








Geen opmerkingen: